Minä en dissaa esimerkiksi Marja-Sisko Aaltoa!

Foorumin ohjeet ja tiedotteet & käyttäjien palaute

Minä en dissaa esimerkiksi Marja-Sisko Aaltoa!

ViestiKirjoittaja Colaptes » Ma Helmi 04, 2013 5:49 pm

En ole koskaan tavannut kyseistä henkilöä, minulla ei ole halua tavata tätä henkilöä, enkä halua lukea mitään kyseisestä henkilöstä. Itse asiassa koko henkilö on minulle eilispäivästä lähtien ihan yhdentekevä. Itse asiassa ehdotin ylläpidolle filtteriä, jolla voisin filtteroida kaikki postit, joissa tämä nimi esiintyy, pois.
Mutta silti väitetään, että minä dissaan häntä! Silloinhan minun pitäisi lähetellä hänelle sähköposteja, muita viestejä, soitella hänen puhelimeensa tai hakea kontaktia muulla tavoin! Lopettakaa, ylläpito minun dissaamiseni!

Olen aina vain arvostellut sitä hahmoa, joka Marja-Sisko Aalto on luonut julkisuuteen ja ajatellut, että hän edustaa transsukupuolisuutta. Olen nyt päättänyt, että hän on transsukupuolinen ihan eri tavalla kuin mitä minä olen yhtään mitään. Minä olen sitten vaikka intersukupuolinen tai queer tai homomies tai polyamorinen lesbofeministi tai vaikka afrikan mustaihoinen, mutta minä en ole transsukupuolinen samassa maassa kuin Marja-Sisko Aalto. Minä huijasin teitä kaikkia kaikki nämä vuodet, Marja-Sisko oli oikeassa koko ajan. Hän on pervormanssitaiteilija, saakoon hän minun puolestaan koko estradin käyttöönsä!

Aalto kuuluu minulla facebookissa estolistalle sen alleviivaamiseksi, etten halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Colaptes
Madam

Re: Minä en dissaa esimerkiksi Marja-Sisko Aaltoa!

ViestiKirjoittaja Dawnel » Ma Helmi 04, 2013 7:19 pm

dissata:
1. (slangia) pilkata, halveksia, pitää vähässä arvossa, olla osoittamatta kunnioitusta
2. (slangia) olla pitämättä jostakin

Eli siinä mielessä kyllä dissaat jos arvostelet ihmistä negatiivisessa valossa, ehkä termit menneet nyt sekaisin? Ja tottakai transsukupuoliset ihmiset voivat olla aivan eri tavalla transsukupuolisia, kuitenkin niin laaja käsite ja niin erilaisia kokemuksia löytyy pelkästään Suomestakin.
Dawnel

Re: Minä en dissaa esimerkiksi Marja-Sisko Aaltoa!

ViestiKirjoittaja Colaptes » Ma Helmi 04, 2013 10:07 pm

Dawnel kirjoitti:dissata:
1. (slangia) pilkata, halveksia, pitää vähässä arvossa, olla osoittamatta kunnioitusta
2. (slangia) olla pitämättä jostakin

Eli siinä mielessä kyllä dissaat jos arvostelet ihmistä negatiivisessa valossa, ehkä termit menneet nyt sekaisin?

Minä olen arvostellut sitä, jos hän on toiminut typerästi ja se on eri asia kuin sen arvosteleminen, onko hän huono tai kelvoton ihmisenä. Kaikki toimivat joskus typerästi ja nyt ylläpito on sanonut minulle, että minä olen toiminut typerästi. Ylläpito tuskin tuntee minua persoonana sen enempää kuin minä tunnen Marja-Siskoa.
Dissaaminen on minusta juuri sitä, että arvostelee ihmisen persoonaa. Minä en ole yhtynyt niihin, jotka ovat arvostelleet hänen ulkonäköään. Tässä on juuri se ero, hän esiintyi kerran feministien hattujuhlilla typerä hattu päässään ja siitä oli kuvaa YLEllä ja monet sanoivat, että hän on ruma ja pukeutuu typerästi. Se on dissausta ja se käy kiinni henkilöön. Minä taas sanoin, että kyseessä on feministien hattujuhla, jossa kaikki pukeutuvat typeriin hattuihin ja oli tyhmää antaa kuvauttaa siinä kontekstissa. Arvostelen tekoa, en ihmistä.

Mutta nyt en edes halua arvostella tekoa enkä imagea, pistäkää paskaksi kaikki minun puolestani. Olen muuttunut, en koe, että elän samassa ympäristössä tai samassa yhteydessä.

Dawnel kirjoitti:tottakai transsukupuoliset ihmiset voivat olla aivan eri tavalla transsukupuolisia, kuitenkin niin laaja käsite ja niin erilaisia kokemuksia löytyy pelkästään Suomestakin.

Herää kysymys sellaisen termin mielekkyydestä. Tulee mieleen se, kuinka rasistit puhuvat islamista yhtenä pahan monoliittina ja kuitenkin muslimeita on monenlaisia. Eikö sitten yleiskäsite "islam" muodostu rasitteeksi? Kuinka joku Irshad Manji on samaa porukkaa kuin jotkin talebanit? Islam on kuitenkin sikäli erilaista, että kaikki, jotka toistavat ääneen muslimin uskontunnustuksen, ovat muslimeita, transsukupuolisuus on taas täysin ulkopuolisten määrittelemää.

Mua huvittaa näin Werstaan aikana purgata ja mennä kaappiin tai jotain, koska en tunne olevani transsukupuolinen sillä tavalla kuin kovinkaan moni, ei esimerkiksi kuin non-opit. Minä olen syrjäytynyt omasta transsukupuolisuudestani ja muuttunut ihmiseksi, jolle on joskus tehty leikkaus ja jolla on karvaongelma.

Minä olen kaikki nämä vuodet etsinyt kotia itselleni, koska sukuni pariin ei ole asiaa ja kumppanini on kuollut ja entisestä seurakunnasta minut on erotettu, eikä töitäkään minulle anneta. Minä kuvittelin täysin virheellisesti, että sateenkaarilipun alta se löytyisi, mutta nyt olen huomannut olleeni väärässä. Tarkalleen ottaen en ole lesbo, vaan sille, mikä minä olen, ei ole vielä keksitty edes nimeä. (Lesbous, heterous yms. lähtee siitä olettamuksesta, että ihminen tekee vapaan valinnan useista mahdollisista halukkaista kumppaneista, minulla se taas on ota tai jätä -tilanne aina). Vähän aikaa "queer" tuntui sopivalta, mutta ne ovat pikemminkin polyamorisia kuin preka-amorisia. Nyt minä keksin sen, preka-amorinen!

Kun olin lähtenyt tälle tielle, niin miksen ymmärtäisi, että jokainen on transsukupuolinen omalla tavallaan niin ettei ole edes mielekästä puhua transsukupuolisuudesta. Transvestiitteja en ymmärrä senkään vertaa. Mitäpä jos puhuisin tässä yhteydessä "sukupuolensa korjanneista"? Ei en ole transsukupuolinen, olen sukupuoleni korjannut. Korjauksen kuin voi kukin tehdä mieleisekseen. Lance Armstrongkin on korjannut sukupuoltaan. Tällaisten takia cissit eivät halua puhua korjauksesta, siis kun ne itsekin korjailevat omaa sukupuoltaan.

Mulla etusormi ja nimetön ovat yhtä pitkät vasemmassa kädessä ja oikeassa etusormi on nimetöntä lyhyempi. Mitäpä jos se on totta, mitä puhutaan sormien pituudesta. Silloin mun toinen käteni on uros ja toinen naaras. Enks minä ole silloin intersukupuolinen ja ehkä lähinnä mosaikisti? Kuka tahansa tietysti voi olla, asian toteaminen jokaista solua tarkastelemalla on kuin etsisi neulaa koko Länsi-Euroopan kokoisesta heinäsuovasta.
Colaptes
Madam

Paluu Ohjeita ja palaute ylläpidolle