Palvelimet takkuaa?

Foorumin ohjeet ja tiedotteet & käyttäjien palaute

Palvelimet takkuaa?

ViestiKirjoittaja Meikkivoide » Ti Loka 27, 2015 11:13 pm

Täällä Puuterissa on btw aika mielenkiintoista käydä välillä syvällisempääkin keskustelua aiheesta kuin aiheesta. 8) Silti välillä sivusto jumittaa omituisella tavalla, kun yrittää klikata jotakin keskustelua tai aihealuetta, kirjautua, päivittää sivua tai lähettää viestiä. Syynä on oletettavasti jokin häikkä jossain palveluntarjoajan palvelimissa tms.

Laitoin tämän viestin ihan siis siltä, pohjalta, etten oletakaan, että joku varmuudella tietää, että mistä on kyse tai osaisi ylipäätään yhtään auttaa, mutta tosiasioiden tunnustaminen on siinä mielessä avartavaa, että olen huomannut täällä välillä tiiviistikin käydessä yllättävän usein jonkinlaista katkosta sivuston toiminnallisuudessa.

Olen itse joskus aiemmin ylläpitänyt parin kaverin kanssa omaakin foorumia, tosin eri aihepiireistä, mutta sellaiselta valmiilta foorumipohjalta, jota olen myöhemmin itse ulkoasultaan hionut enemmän omannäköiseksi. Minulla on siis keskustelijana myöskin kokemusta foorumien ylläpidosta ja moderoinnista, mutta silloin, kun ylläpidin omaa foorumia ja vikoja ilmeni, niin en kyllä aina todellakaan osannut sanoa, että mistä vika johtui, kenties sivuston palveluntarjoajan jotakin isompia katkoksia palvelimissa, jotka vaikuttivat toisinaan moniin muihinkin samalta pohjalta luotuihin foorumeihin ja sivustoihin. Ja joskus luin kyllä jostakin tukifoorumistakin, jossa voi lukea ja postata, jos erilaisia vikoja ilmenee palveluntarjoajan puolelta.

Mutta en toisaalta tiedä tämän foorumin/sivuston tilannetta, koska en ole siihen itse tietenkään koskaan perehtynyt kulissien takaa. Mutta toistaiseksi tavallisena käyttäjänä voin näin kuitenkin antaa palautetta toiminnallisuudesta, osattiin siinä auttaa tai ei. Sillä en usko, että palautteen antaminen on pahasta, varsinkin kun halutaan jalostaa laadukas mesta ihmisiä ja heidän välistä tarpeellista kommunikointia varten. :wink:
Meikkivoide

Re: Palvelimet takkuaa?

ViestiKirjoittaja Meikkivoide » Ke Loka 28, 2015 1:30 am

Kellokin näkyy olevan tunnin edellä.
Meikkivoide

ViestiKirjoittaja Pauliina » Ke Loka 28, 2015 7:06 am

Meikkivoide kirjoitti:Kellokin näkyy olevan tunnin edellä.

Kellonajan joutuu itse muuttamaan kesä- ja normaaliaikaan. Olen välttänyt tuon muutteluvaivan pitämällä kellonajan koko ajan normaaliajassa.
Pauliina
Prinsessa

ViestiKirjoittaja Meikkivoide » Ke Loka 28, 2015 11:17 pm

Joo, niinpä näkyi olevan. En ole aiemmin oikein hirveästi muilla foorumeilla tottunut manuaalisesti tuota kesä-/talviaikaa vaihtamaan, kun se vaihtuminen useimmiten toimii automaattisesti.

Joskus kyllä muistan tapauksen, jolloin itse ylläpitämältäni foorumilta meni kellon aikavyöhykkeet sekaisin, jolloin aika näytti olevan useita tunteja jäljessä tai edellä, ilmeisesti palvelinhäiriöiden takia. Täällä en tosin ole tähän mennessä tullut kiinnittäneeksi huomiota, että olisi käynyt samalla tavoin, paitsi mitä nyt hiljattain tietenkin satuin asiaa epäilemään, kun tuo tosiaan näytti olevan tunnin edellä normaaliajasta, johtuen siitä, kun en ollut huomannut tuota kesäaikaa vaihtaa pois.
Meikkivoide

ViestiKirjoittaja Riikka » Pe Marras 27, 2015 12:43 pm

Pauliina kirjoitti:

Kellonajan joutuu itse muuttamaan kesä- ja normaaliaikaan. ...

Ei pitäisi joutua, tästä on puhuttu kellojen siirtämisen yhteydessä ennenkin - tuo on kuitenkin nykyään täysin standardoitu asia jonka tietokoneet (Ja kuten sanottua, muutkin foorumit) pystyvät tekemään täysin automaattisesti.
I'm really good in bed.

...I stay on my side and rarely steal covers.
Riikka
Miss

ViestiKirjoittaja Pauliina » La Marras 28, 2015 11:02 am

Riikka kirjoitti:
Pauliina kirjoitti:

Kellonajan joutuu itse muuttamaan kesä- ja normaaliaikaan. ...

Ei pitäisi joutua, tästä on puhuttu kellojen siirtämisen yhteydessä ennenkin - tuo on kuitenkin nykyään täysin standardoitu asia jonka tietokoneet (Ja kuten sanottua, muutkin foorumit) pystyvät tekemään täysin automaattisesti.

Omatietokoneeni on oikeassa ajassa ja vaihtaa kiltisti kesä- ja talviajan välillä. Katsotaan mikä kellonaika kirjautuu tähän viestiini (kirjoitan tätä lauantaina 28.11.2015 n. klo 10) enkä tässä kirjoittaessa näe mistään palvelimen kellonaikaa. Sisäänkirjautumisruudulla kellonaika on oikein ja aikasiirtymä ilmoitetaan UTC + 2 h. Mutta uloskirjautuessa "kuittauksena" tulevalla ruudulla onkin tuntia suurempi aika.

Odotan kevääseen ja katson mitä silloin tapahtuu kellonajalle.
Pauliina
Prinsessa

ViestiKirjoittaja Pauliina » Su Marras 29, 2015 7:56 am

Pauliina kirjoitti:Sisäänkirjautumisruudulla kellonaika on oikein ja aikasiirtymä ilmoitetaan UTC + 2 h. Mutta uloskirjautuessa "kuittauksena" tulevalla ruudulla onkin tuntia suurempi aika.

Jatketaan vielä. Tänään sisäänkirjautuessa kirjautumisruudulla kellonaika oli tunnin edellä oikeaa aikaa. Kun sitten on kirjautunut sisään niin etusivulla on jo oikea aika ilman mitään asetusten muutoksia.
Pauliina
Prinsessa

Paluu Ohjeita ja palaute ylläpidolle