Transihmisten nettiyhteisöt Discord-chattipalvelussa

Tietoa tapahtumista ja organisaatiosta/yhteisöistä

Transihmisten nettiyhteisöt Discord-chattipalvelussa

ViestiKirjoittaja Fiuletti » To Elo 25, 2016 6:41 pm

Olenpa muuten aivan hirveän innoissani löydettyäni Discord-chattipalvelun. Joku on ehkä kuullutkin siitä jo, ahkerat pelaajat ehkäpä, mutta useimmille minun tutuilleni se on ollut aivan uusi tuttavuus. Blogasin Discordista juuri vähän yleisemmin, sieltä voi lukea hiukan taustoja, jos asia on uusi.

Mutta tämän viestin pointti on se, että Discordissa toimii ainakin kaksi englanninkielistä transihmisten yhteisöä. Itse olen käynyt näistä toisella, ja se ainakin on erittäin aktiivinen. Jäseniä on monesta eri maasta ja suunnilleen koko ajan löytyy chattiseuraa sekä vakavammista aiheista että rennompaan lörpöttelyyn.

Ja kun sanon, että yhteisöjä on kaksi, niin se tarkoittaa juuri sitä, mitä se nyt yleensäkin netissä tarkoittaa: ihmiset ovat joskus riitaantuneet, osa porukasta on lähtenyt lätkimään ja perustanut oman yhteisönsä, ja myöhemmin tulleet ihmettelevät, että miksi näin. Minulle tuo yksi, ilman taustatietoja sattumalta valittu yhteisö on riittänyt, enkä ole edes käynyt katsomassa, millainen meno siellä toisessa on. Ehkä samanlainen, ehkä parempi, ehkä huonompi.

No niin, linkkeihin. Transpeak on se, jossa minä olen ja josta minulla ei ole valittamista. Transcord on se toinen. Rohkeimmat käyvät molemmissa. Muita julkisia yhteisöjä voi etsiä hakemistosta.

Minut löytää Discordista nimellä Stoori#0446.
Fiuletti
Miss

Re: Transihmisten nettiyhteisöt Discord-chattipalvelussa

ViestiKirjoittaja Fiuletti » Ti Helmi 21, 2017 3:04 am

Jos chattisormia vipattaa, niin nyt meillä on suomenkielinenkin queer-discord. Kyseessä on julkinen paikka, kuka tahansa saa tulla. Vahva transpainotus. Klikkaa kutsulinkkiä: https://discord.gg/ZdBDtMF
Fiuletti
Miss

Re: Transihmisten nettiyhteisöt Discord-chattipalvelussa

ViestiKirjoittaja Fiuletti » To Helmi 23, 2017 9:41 pm

Fiuletti kirjoitti:Jos chattisormia vipattaa, niin nyt meillä on suomenkielinenkin queer-discord. Kyseessä on julkinen paikka, kuka tahansa saa tulla. Vahva transpainotus. Klikkaa kutsulinkkiä: https://discord.gg/ZdBDtMF

Täsmennän vielä (kun on kuulemma muutamalta mennyt kieli ohi), että tämä viimeksi linkattu on suomenkielinen ryhmä nimeltä Kväärit. :)
Fiuletti
Miss

Paluu Tapahtumat, organisaatiot